torsdag 15 maj 2014

Nackdel med att jobba

En 'nackdel' med att börja jobba igen är att jag inte har lika mycket sticktid som innan.

Naturligtvis kan jag ju inte sticka på jobbet. Men vad värre är, är att jag är så trött när jag kommer hem från jobbet så jag orkar inte. Så antingen lägger jag mig och sover och då fungerar kvällen någorlunda. Men har jag då jobbat eftermiddag så kan jag ju inte det (för då kan jag inte sova på natten) och då sitter jag som en zombie hela kvällen istället.

Egentligen klagar jag inte. För det är helt fantastiskt och underbart att jobba igen!!! Men jag saknar mina stickor.

Men om mindre än en månad är det semester. Och jag intalar mig för varje dag som går att jag blir piggare och orkar mer. :)

Semestern ska jag inleda med att åka till Öland med bästa B på stickhelg. Ska bli fantastiskt!!!

Och sen blir det troligen tre underbara veckor ihop med min make innan han måste jobba igen. Lyxigt lyxigt!

1 kommentar:

  1. Det är inte klokt att det är mindre än en månad kvar. Vad kul vi ska ha!

    SvaraRadera