tisdag 20 maj 2014

Dreambird.. och en efterlysning

Jag har börjat på en dreambird. Mönstret finns på Ravelry här.

Min stickar jag i ett underbart akrylgarn (som inte alls känns som akryl) som heter Himalaya Mercan batik. Som ni kan se på bilden så är det ett nystan svårt-grått-melerat och ett lila-melerat. Det var en del räknande på första fjädern innan det släppte. Och jag berättade för mina kompisar på Facebook att det inte var någon social stickning. Men jag tror jag har fel. Mönstret är redan och kommer säkert bli lättare allt eftersom.

Allra helst vill jag göra en Dreambird i svart och regnbågsgarn. Men eftersom jag inte klarar av ullgarn så hittar jag inget som redan är melerat..  om någon har ett tips så säg gärna till..  

1 kommentar:

  1. Den där tycker jag ser ut att bli bra.

    Ang. regnbågsgarn så undrar jag om detta skulle fungera:
    http://www.violasgarn.se/visa_produkt.asp?id=1650
    eller något av de andra varianterna som fanns i denna butiken.

    SvaraRadera