söndag 11 maj 2014

Garnutmaningar

Jag och min kära vän B har båda konstaterat att vi har för många UFO'n (UnFinishedObject) i fråga om stickning och virkning.

Sådana där projekt som blir liggandes halvfärdiga. Antingen för att garnet tagit slut, eller mer troligt för att man (eller jag i alla fall) hittar något roligare att göra.

B rekommenderade därför en annan blogg, http://ufoblirfounder2014.blogspot.se/, där de har medlemmar som satsar på att bli klara med sina ufon. Personligen klarar jag inte av en sådan stress, så medlem tänker jag inte bli. Men däremot behöver jag göra något av mina UFO'n.

Ett har jag repat upp idag. Jag hade tänkt att göra en tröja i ett zick-zack-mönster. La upp framstycket och har virkat ca 10 cm.. I ett akrylgarn! Efter den uppläggningen så har jag kommit fram till att för det första ska jag inte göra tröjor till mig själv innan jag har den storlek som jag vill ha, och dels ska jag inte göra kläder till mig själv i akryl.

Jag vet med mig att jag har ytterligare 3 projekt till att repa upp:

1. Ett linne i mormorsruta som av ovan nämna anledning får repas upp och göras om när jag är i rätt storlek

2. En kjol i akrylgarn

3. En tröja i akrylgarn

Utöver det har jag MINST 3 UFO'n.

1. En bebiströja som saknar knappar, ärmar och axlar + att det ska sys lite och fästa trådar.

2. En mormorsränder-sjal... Som antingen ska göras klart eller repas upp

3. En mormorsräderponcho

Så härmed utmanar jag mig själv, och B (som idagsläget bara är läsare av min blogg) att dels slutföra ett UFO under maj månad.

Kan tillägga att vi båda dessutom anser att vi har för mycket garn. Så att påbörja (och slutföra) delar av ett projekt eller ett helt projekt i existerande garn från staschen också är en bra sak.. Det är ju inte ett UFO utan kanske mer LYIN (Less yarn in storage).

1 kommentar:

  1. Nu Tingeling är jag oxå med:
    http://tioitanken.blogspot.se/

    SvaraRadera